Dostupné množství - nastavení na kartách menu

V tomto návodě se dozvíte, kde a jak je možné definovat počet dostupného množství pro menu, ať už se jedná o týdenní menu, obědové menu apod. Jak systém notifikuje obsluhu o nedostupnosti položky menu, i to, jak se systém zachová při importu takových položek z externích systémů.

Dostupnost položek menu

  • Uživatel má možnost zadávat dostupné množství přímo při tvorbě, nebo úpravě menu, resp. přímo v denním zobrazení.
  • Pokud je pro menu zadané dostupné množství, toto se automaticky sníží o množství přidané do objednávky.
  • Nerozlišuje se, zda se jedná o objednávku vytvořenou obsluhou, nebo online objednávku vytvořenou přímo zákazníkem.
  • Pokud se náhle počet daného menu dostane na nulu, tedy se celkově vydá, položka se automaticky nastaví jako nedostupná a není možné ji přidat do objednávky. V případě, že hodnota v menu není vyplněná, systém dostupnost nijak nekontroluje a je tak na obsluze, aby nastavila danou položku při jejím minutí jako nedostupnou manuálně. 
  • Při externích systémech a objednávkách přijatých z Wolt / Bistro apod. se množství na položce rezervuje. Pokud se v objednávce nachází víc kusů, než je dostupných, resp. položka už není dostupná vůbec, objednávka se naimportuje v objednaných množstvích a je na obsluze, aby danou situaci dořešila. 
    • Dostupnost takové položky pro objednávání je potřeba nezávisle dořešit v externím systému.

Nastavení dostupného množství položek menu

  1. Při tvorbě / úpravě obědového menu.
    1. Při tvorbě nového menu kliknutím na + Nové a definovaní receptů je možné definovat i dostupné množství jednotlivých jídel v nabídce.
    2. Pokud je menu už vytvořené, je možné ho přes Plán otevřít na editaci a množství doplnit.
  2. V náhledu menu na aktuální den.
    1. Po kliknutí na položku příslušného menu (Obědové, týdenní...) v menu aplikace.
    2. V zobrazeném náhledu menu na daný den v časti Dostupnost je možné doplnit nebo upravit dostupné množství.

Zobrazení počtu dostupných jídel menu

  • Počet dostupných jídel se nezobrazuje přímo při účtovaní. Je možné si ho prohlédnout přímo na příslušném menu v jeho nastavení.
  • Aplikace však při prodeji upozorní, pokud už položka není dostupná.
    • Dostupnost se nezobrazuje v prodeji z důvodu, že nemusí reflektovat skutečný stav v daný moment přidáni položky do objednávky. (Obsluha přijde ke stolu a prohlédne si dostupnost. Než však vyřídí zákazníka a přidá položku do objednávky, může jiný číšník mezitím přidat položky do jiné objednávky. Pokud již položka dostupná není, obsluha informuje zákazníka, aby si vybral jinou položku z menu.)

Související návody
Write by Author / Vytvorené by
Besteron VISA, MasterCard