Změna zámku na objednávce a vymazání objednávky

V tomto návodě vám vysvětlíme, jakým způsobem je možné odemknout zamčenou objednávku i to, jak následně takovou objednávku zrušit. K uzamčení dokladu dochází nejčastěji při přesouvání dokladů na jiný stůl, kdy si obsluha nesprávně zamění pojem Hotovo z pohledu vyřízení objednávky jako takové, s ukončením přesouvání dokladu. Objednávka může být uzamčena i systémově, pokud se jedná např. o objednávku z donášky, která byla zákazníkem uhrazena online. Tehdy by již obsluha do takové objednávky neměla vstupovat.

Vyřízení objednávky

Po zobrazení možností objednávky přes Více, je jednou z těchto možností označení objednávky do stavu Hotovo. Tímto se objednávka uzamkne a bez odemčení nelze na objednávce nic měnit. Tento stav se využívá např. při připojení výdejního displeje, kdy obsluha notifikuje zákazníka, o tom že je jeho objednávka připravena. 

Změna zámku na objednávce

Pokud je objednávka uzamčena, nelze ji vymazat, ani na ní provádět jakékoli úpravy, dokud není odemčena. Podmínkou pro odemčení objednávky je, že uživatel musí mít k tomuto úkonu právo. Je však třeba si uvědomit, že pokud obsluha zámek na dokladu změní, může to mít při následné úpravě další důsledky např. pro úhrady. Proto doporučujeme, aby dané právo měl manažer nebo vedoucí provozu.

Nastavení práv uživatele

  1. Práva je možné měnit v menu aplikace, v části Kontakty.
  2. Vyhledejte uživatele v seznamu.
  3. Přejděte do záložky Práva.
  4. Dané nastavení najdete v části Odbytové doklady - objednávky.
  5. Aktivujte možnost Změna zámku na odbytových dokladech.
  6. Pro aplikování změn klikněte na Uložit.
  7. Aby uživatel měl tuto možnost je potřebné uživatele Odhlásit a opětovně Přihlásit.

Změna zámku na objednávce

  1. Otevřete objednávku.
  2. Kliknutím na Podrobnosti zobrazíte detailní informace o objednávce.
  3. Pokud je zámek na objednávce aktívní, v části Zámek se zobrazí - Ano
  4. Klikněte na tlačítko pro změnu zámku.
  5. Jakmile se zobrazí na objednávce Zámek - Ne, je možné objednávku upravovat.

Vymazání objednávky

Po změně zámku na doklade je možné objednávku změnit, případně objednávku odebrat. Samozřejmě i na mazání dokladů musí mít uživatel oprávnění. 
  1. Pokud jsou v objednávce položky, které byli tištěné na bonovačce, je třeba je odebrat pro vytisknutí storna.
  2. Zavřete objednávku.
  3. Klikněte na Více na daném stole, kde je objednávka vytvořená.
  4. Klikněte na tlačítko - Doklad.
  5. Vyberte doklad, který chcete odebrat a potvrďte vymazaní dokladu.
Související návody
Write by Author / Vytvorené by
Besteron VISA, MasterCard