Virtuální peněženka (Kreditní účet) v iKelp POS Mobile

V aplikaci iKelp POS Mobile je možné evidovat kreditní účet na zákazníky. V aplikaci iKelp POS Mobile se pojem "kreditní systém" chápe něco jako virtuální peněženka zákazníka (ve všeobecnosti kontaktu). Kredit je možné dobíjet prodejem příslušné skladové karty anebo ručně. (Například je-li hromadně fakturován nějaké organizaci.) Zákazník si za určitou hodnotu dobije kredit, který následně čerpá. Kredit lze vnímat jako platidlo. Jelikož při zakoupení kreditu není předem známo, na jaké zboží nebo služby bude kredit použit, obdrží při jeho zakoupení zákazník pouze potvrzení o zakoupení, přičemž v tomto případě nejde o pokladní eKasa doklad. Teprve následným aplikováním daného platidla na doklad je podnikatel povinen tisknout pokladní eKasa doklad. (Tehdy dochází k nahlášení na portál eKasa s jasně definovaným zbožím a službami, s rozpisem DPH na které bylo platidlo použito.) Záleží na vás, zda zákazníkovi k dobitému kreditu dáte kredit navíc jako bonus nebo ne. Zákazník tak získává komfort při placení, nemusí řešit hotovost a stejně tak umí tímto způsobem ukončit platbu i přes Inteligentní stůl. Mohou jej používat všichni zákazníci a pro jeho evidenci nejsou nutná žádná speciální nastavení.

Evidence kreditu v aplikaci

Evidence kreditu v aplikaci je skutečné jednoduchá. Stačí si jen nastavit pravidla, jakou výši kreditu si u vás může zákazník dobít a automaticky při prvním zakoupení se mu v aplikaci vytvoří účet, kde si může i on sám výši kreditu sledovat. 

Dobíjení kreditu zákazníkovi

V aplikaci jsou tyto způsoby dobíjení kreditu:

  • Manuální dobití kreditu - pokud má uživatel právo na ruční úpravu kreditu (právo je možné uživateli nastavit v záložce Práva - Kredit) po otevření kontaktu na úpravu má možnost kliknutím na tlačítko Přidat nebo Odebrat upravovat výši kreditu. Tímto způsobem lze doplnit nebo ručně zkorigovat výši kreditu zákazníkovi.
  • Zakoupení kreditu - v aplikaci je vytvořena skladová karta, která slouží k dobíjení kreditu. Zákazník si zakoupí kredit jako kteroukoli jinou položku a tento kredit se mu automaticky započítá do jeho kreditního účtu. Následně se už jen při objednávce identifikuje zákaznickou kartou, jménem, nebo si sám vytvoří účet pomocí inteligentního stolu a při prodeji se doklad ukončí na kredit. Automaticky se mu tak výše kreditu z účtu odečte. Jak již bylo v úvodu zmíněno, zakoupení kreditu nepodléhá nahlašování na portál eKasa, proto doporučujeme v případě zakoupení kreditu naúčtovat tento nezávisle na ostatních položkách.
  • Zakoupení kreditu přímo ze stolu - pomocí Inteligentních stolů v aplikaci, si zákazník může zobrazit Jídelní lístek, kde jednou z položek může být dobití kreditu. Položku si přidá do košíku a potvrdí objednávku kliknutím na Objednat teď. Po potvrzení objednávky obsluhou můžete objednávku zaplatit.

Čerpání kreditu

V aplikaci jsou tyto způsoby čerpání kreditu:

  • Při prodeji, platidlo kredit - při ukončení objednávky se vybere možnost ukončení způsobem platba kreditem. Na tiskárně se vytiskne potvrzení o čerpání. Zákazník má doklad a zboží se odepíše ze skladu. V evidenci kreditu na kontaktu se tato částka automaticky odečte. Potvrzení o čerpání se v závislosti na nastavení může vytisknout jako doklad, kde je výše kreditu odečtena ve formě slevy, nebo jako nefiskální doklad o čerpání kreditu.

  • Ruční úpravou - na daném kontaktu lze kredit upravovat i ručně, musí na to však mít uživatel právo. Klepnutím na tlačítka Přidat nebo Odebrat, je možné provádět ruční úpravy kreditu. 

  • Platbou přímo ze stolu - pokud je zákazník přihlášen v aplikaci, může vytvořit objednávku a může si zkontrolovat i výši aktuálního kreditu. Pokud je výše kreditu dostatečná, může doklad rovnou ukončit přes platbu kreditem.

Sledování kreditu

Kredit může zkontrolovat uživatel, ale i sám zákazník.

Kredit zákazníka z pohledu uživatele (obsluhy)

Kredit zákazníka z pohledu uživatele (obsluhy)

  • Uživatel - uživatel (číšník) v aplikaci si v seznamu kontaktů může najít daný kontakt, a po jeho otevření k úpravě může i jeho kredit zkontrolovat. Je jen na vás, jestli mu povolíte i ruční úpravu kreditu. Rovněž lze výši kreditu zkontrolovat po výběru zákazníka na doklad, kde je jeho výše zobrazena jako hodnota vlastního účtu.

Kredit zákazníka z pohledu přihlášeného zákazníka
Kredit zákazníka z pohledu přihlášeného zákazníka
  • Zákazník - pokud se zákazník registruje v aplikaci a vyplní všechny potřebné údaje pro přihlášení, po přihlášení má možnost si výši kreditu zkontrolovat, rovněž má možnost si zobrazit i historii pohybů - jeho dobíjení i čerpání.

Související návody
Write by Author / Vytvorené by
Besteron VISA, MasterCard