Jednoduchý průvodce pro zvýšení prodejů v restauraci

Jako majitel nebo provozovatel restaurace musíte řešit mnoho záležitostí – od technického stavu zařízení přes personál a jeho chování až po kvalitu podávaných jídel. Ale k tomu, aby vám v kuchyni tekla teplá voda, aby byli zaměstnanci spokojení a jídlo chutné, potřebujete dosahovat tržeb.

Je pěkné, pokud se svými zákazníky máte dobré, dokonce přátelské vztahy, ale musíte si uvědomit, že tady jde o vaše živobytí i živobytí vašeho personálu. Provozujete podnik a cílem každého podnikání je dosahování zisků. Podnikání v gastronomii není jako lízat med, občas je potřeba pěkně dřít. A právě proto si v následujících řádcích povíme něco o vhodném chování personálu, o prodejních technikách, o využívání marketingu v gastronomii a přineseme i pár rad, jak zlepšit a ozvláštnit vaši nabídku.

Pozorný a milý personál

Co k tomu dodat? Snad jen to, že v mnohých restauracích vše stojí a padá na personálu. Dobrý číšník je někdy k nezaplacení, hlavně pokud si uvědomuje, že nese hlavní zodpovědnost za spokojenost hostů. První dojem je opravdu důležitý, proto u svého personálu dbejte na oční kontakt, úsměv a pozdrav. Příjemné vystupování tvoří základ. Číšník musí být ochotný – měl by si budovat vztah s hostem, věnovat mu dostatečnou pozornost a už od samého začátku zjišťovat jeho spokojenost. Ovládání menu, nabídnutí vhodného vína, dezertu nebo dobré kávy po chutném obědě by mělo být samozřejmostí.

vino-cisnik-bar-restaurace-bila-kosila-muz-ruce-lahev

Prodejní techniky

Prodejní techniky se v současnosti využívají v každém obchodě, tak proč je nevyužít i v gastronomii? Jak již naznačuje samotný název, jde o techniky, které pomáhají zvyšovat prodej potravin, jídel i nápojů. Například:

  • Otevřené otázky. Personál by měl během komunikace s hostem používat otevřené otázky a zjišťovat jeho potřeby. Rozhovor číšníka s hostem je možné označit za prodejní rozhovor. Proto klasická otázka: „Nedáte si…?“ je špatně postavená. Zákazník automaticky odpoví záporně.
  • Nabídka něčeho navíc. Mnoho hostů si objednává jen hlavní chod, bez polévky, bez jídla, bez dezertu. A právě zde se nabízí prostor na zlepšení prodejů – přes nabídku něčeho navíc. Číšník může nabídnout samotný předkrm, košík s chlebem nebo zeleninový salát k hlavnímu jídlu. Po hlavním jídle i dezert s kávou jako sladkou tečku za skvělým obědem.
  • Ukončení rozhovoru. I ukončení rozhovoru je velmi důležité a ovlivňuje celkový dojem z restaurace. Číšník musí adekvátním způsobem ukončit rozhovor, stačí jednou větou, např.: „Pokud byste ještě něco potřeboval, stačí se ozvat, jsem tu pro vás.“ A podobně. Host díky tomu bude vědět, že je stále vítán a může si kdykoliv doobjednat.

Marketing

S marketingem se dnes setkáváme ve všech sférách podnikání. Jde o nástroj, který se využívá k přilákání nových a udržení stálých zákazníků. I v gastronomii se díky marketingu a reklamě dá vytěžit více, tak proč to nezkusit? Klasickým marketingovým tahem v prodeji je například 2+1 nebo 3+1 zdarma. Dá se to aplikovat na samotné menu, ale i na pizzu, dezerty nebo nápoje. Mezi ověřené marketingové metody patří i zvyšování hodnoty objednávky – tedy je-li nejčastější cena objednávky 250 Kč, nabídněte určitý benefit při objednávce nad 300 Kč – například nápoj zdarma. Na tyto věci může zákazníky upozornit i šikovný restaurační systém. Přilákat zákazníky však můžete i speciálními kulturními akcemi nebo možností soukromé oslavy. V oblibě jsou tematické večery, akce pro děti, různé ochutnávky jídel – tak s chutí do toho. Dobře organizovaná oslava vám může přinést mnoho dalších zákazníků.  

rodinna-soukroma-oslava-restaurace-stastna-zena-zmrzlina-svicka-ohnostroj-cisnik-kvet-talir

Tipy a triky na závěr

Zvyšování prodejů v restauraci představuje běh na dlouhou trať – nemůžete čekat zázraky ze dne na den, ale časem se to určitě dá. Na zlepšení prodejů můžete využít například i čím dál více populárnější šťastnou hodinku (Happy Hour), během které nabídnete nápoj nebo nějaké jídlo za polovinu/za výhodnější cenu. Zkuste i prodloužit dobu nabízení obědního menu nebo nabízet „rychlé speciality“, které, pokud nepřijdou zákazníkovi na stůl například do 20 minut, bude mít zdarma.

Se změnami vám pomůže i volba správného pokladničního systému. Například díky iKelp POS Mobile budete moci využívat marketingové nástroje právě k podpoře zvyšování tržeb. Musíte se odhodlat ke změnám– vyzkoušet různé prodejní techniky, využívat marketing ve svůj prospěch a nebát se.

banner-kolik-stoji-aplikace-ikelp-pos-mobile

Write by Author / Vytvorené by
GoPay VISA, MasterCard