Mobilní číšník – máte ho?

Představte si, že jste majitelem gastroprovozovny, ve které jde vše jako po másle. Podnik dosahuje pěkných zisků, má dobré jméno, dokáže obstát v konkurenci mnohých dalších provozoven. Personál je spokojený a vy nemáte žádné velké problémy. Jednoduše všechno funguje jako švýcarské hodinky. A teď si představte, že to není jen utopie, ale skutečnost, které můžete dosáhnout velmi jednoduše – správnou volbou restauračního systému.

Vždyť si jen vzpomeňte, kolikrát jste seděli v restauraci, která měla potenciál, ale nakonec všechno ztroskotalo na neefektivně pracujícím personálu. Jídlo může být v konečném důsledku skvělé, ale když vám číšník dvakrát poplete objednávku, tak vás chuť přejde. Jestli se této situaci chcete ve své restauraci vyhnout, nabízíme vám skvělé řešení – vsaďte na mobilního číšníka, který je součástí aplikace iKelp POS Mobile.

Mobilní číšník ve zkratce

Mobilní číšník je aplikace, která pomáhá zefektivňovat systém obsluhy. Díky ní dokáže číšník vykonávat určité úkony přímo u stolu zákazníka – může přijímat objednávky, upravovat je a doobjednávat, má informace o stavu účtu, popřípadě ho může nechat vytisknout. Aplikace je univerzální a velmi jednoduchá, člověk s ní dokáže pracovat intuitivně. Otevřít nový účet na stole, dodat položku a následně vyúčtovat zvládne opravdu každý.

Zdroj: Facebook iKelp

Jaké jsou největší výhody mobilního číšníka?

Hlavním cílem mobilního číšníka je zefektivnit obsluhu:

  • Díky němu číšníci naběhají méně kilometrů, pracují efektivněji a při objednávkách vzniká minimum chyb. Právě vznikající chyby při objednávkách odrazují hosty od další návštěvy restaurace, proto je třeba se jich vyvarovat. Tyto chyby však vytvářejí i ztráty ve vašich tržbách.
  • Objednávka odchází od stolu přímo do kuchyně nebo na bar, takže číšník jen naťuká objednávku a vzápětí se v kuchyni začne smažit řízek nebo za barem čepovat pivo. Rychlé vyřízení objednávky představuje v restauraci základ.
  • Mobilní číšník má ale kromě možnosti objednávek od stolu i další jiné funkce. Například umožňuje různé operace s otevřeným účtem – dají se dělat doobjednávky, upravovat množství nebo zadávat slevy. Zároveň má po ruce také jídelní lístek, a tak informace o tom, které menu je ještě dostupné a co může hostům nabídnout. Číšník umí také poskytnout informaci o aktuálním stavu účtu a dokáže účtenku rovněž vytisknout.
  • Mobilní číšník se dá používat i v obyčejném telefonu.

Jak funguje restaurace s mobilním číšníkem a jak bez něho?

Když je gastroprovozovna vybavená mobilními číšníky, nemusí si vaše osluha pamatovat ani zapisovat objednávky jednotlivých hostů. Obsluha jednoduše využije mobilního číšníka přímo u stolu a objednávka odchází přímo do kuchyně, kde se začne pracovat na jejím vyřízení. Všechny úkony, které číšník předtím vykonával na baru na dotykovém PC, může teď vykonávat kdekoli – na terase, mezi stoly, jednoduše v rajonu. Toto řešení je jednoduché a vhodné do všech restauračních zařízení – velkých i menších.

V restauracích bez mobilního číšníka musí obsluha odbíhat k baru a zadávat objednávky do dotykového PC. Číšník si objednávky musí zapisovat, nebo si je dokonce pamatovat. A právě v této chvíli dochází k nejčastějším chybám u objednávek, ale i ke ztrátám na tržbách. Číšník si někdy musí zapamatovat objednávky celého stolu. A vlastně nejen to – mnoho hostí má specifické požadavky a právě to bývá velkým kamenem úrazu. Když máte mobilního číšníka, je to vyřešené, protože obsluha může k jednotlivým objednávkám zadávat i poznámky, a to přímo „v terénu“.

Proč byste si mobilního číšníka měli obstarat i vy?

Každé podnikání má jeden základní cíl – je jím dosahování zisku. Platí to i pro podnikání v gastru. A proto, když jste majitelem restaurace, všechny vaše kroky by měly směřovat k tomu, abyste dosahovaly co nejlepších výsledků. Každé podnikání by mělo jít dopředu a právě využívání nových technologií může být tou správnou cestou. Mobilní číšník vám v tom určitě pomůže. Díky zamezení chyb v objednávkách se vyhnete reálným ztrátám, zrychlí se objednávky, personál začne pracovat efektivněji. I méně číšníků tak bude moci obsloužit stejný nebo vyšší počet stolů. A tady se dostáváme k šetření nákladů. Zároveň má mobilní číšník i rychlou návratnost investic a z dlouhodobého hlediska je to to nejlepší, co pro svůj podnik a personál můžete udělat.

Write by Author / Vytvorené by
GoPay VISA, MasterCard