6 tipů jak využít Facebook pro restaurace

Facebook je nástroj, který neustále poskytuje restauracím skvělé nástroje a řešení, jak zůstat se svými zákazníky v kontaktu a jak si najít nové. Klíčem k úspěchu na Facebooku je poskytování aktuálních informací a "hodnotných věcí". Rozhodně tuto oblast online marketingu nepodceňujte.

Poskytování pravidelných, zábavných, sociálně laděných informací a aktuálních novinek pomocí facebookových příspěvků je skvělý začátek pro vaši stránku. Můžete si být jistí, že pokud pravidelně poskytujete informace a speciální nabídky s jednoduchým přístupem, kterým Facebook skutečně je, vaše restaurace z toho vytěží značné výhody. Touto pravidelnou činností okamžitě získáte jednoduchý a rychlý nástroj pro oslovení zákazníků, kteří o vás neví nebo se z různých důvodů nedostávají na vaši webstránku. Poznáte to, na Facebooku je dnes prakticky každý (více o využití pro vaši restauraci se dozvíte níže).

1. Pravidelné přidávání příspěvků s inspirativním obsahem, obrázky a novinkami

Každý kdo začíná s propagací na Facebooku, podlehne lákavému intenzivnímu propagování různých akcí, specialit nebo výjimečných nabídek. Zastavte! Toto je jedna z nejčastějších chyb. Nezapomínejte, že sociální média jsou zejména o budování vztahu se zákazníky tím, že jsou sociální a poskytují "hodnotné věci". Lidé chodí na Facebook právě proto, aby zůstávali ve spojení a aby se angažovali v oblasti zajímavých věcí - zajímavostí. Pokud budete vždy příliš zaměření na prodej, způsobíte si nezájem v očích vašich fanoušků, kteří si od vás vypnou odebírání novinek. Loajální komunity lidí, která vás sleduje, se dá dosáhnout jedině, když budete aktivně vyhledávat a sdílet hodnotný obsah, který je pro vás a vaši komunitu zajímavý, který je inspiruje, informuje, vzdělává a spojuje s vaší restaurací (určitě vaše hosty více potěší, že jste pro ně zrekonstruovali terasu, aby se u vás cítili lépe než příspěvek, že i dnes si koupí colu k obědu za 24 Kč).

Příspěvky přidávejte pravidelně, podle plánu, například 2-3 krát denně v klíčových časech a způsobem, který vyvolává nadšení a další sdílení uživateli Facebooku, jako i potřebu komentovat nebo "lajkovat" (vhodný čas je například před vydáváním obědového menu). Používejte mix nástrojů, které vám příspěvky poskytují: od aktualizací statusů, přes fotografie jídel až po krátká videa ze života ve vaší restauraci.

Nezapomeňte, lidé vnímají hlavně vizuálně. Popularita Facebooku dokazuje, že lidi mezi sebou spojují zejména obrázky a fotografie. Pokud chcete rychle zaujmout pozornost vašich fanoušků, přidávejte obrázky, které zaujmou pozornost a jsou příjemné pro oči. Taktéž byste měli zvážit používání jednoduchých nástrojů na tvorbu a sdílení videí, jako například Vine, Instagram, Facebook Video a YouTube. Ty vám umožňují rychle a jednoduše vytvářet videa, která se lehce sdílí a na Facebooku vypadají zajímavě.

Príspevok Break caffe v Karpatskej perle
Príspevok Obedové menu U Malackého Draka

2. Zvýrazněte speciálně položky na titulní fotce vaší stránky (Fan Page Cover Image)

Cover Image - Titulná fotka na stránke Break caffe

Teď, když už Facebook nemá limit 20% použití textu na titulní fotce, pravidelně ji používejte jako místo pro zobrazení hodnotných informací. Nejčastěji to mohou být: speciální nabídka tohoto týdne, nová sezónní nabídka, fotka živé kapely ve vašem podniku, jednoduše cokoliv, co je relevantní v souvislosti s vaší restaurací. Titulní fotku (Cover Image 851px x 315px) je vhodné měnit jednou nebo dva krát týdně. Vytvořte si nějakou šablonu, abyste mohli titulní fotku měnit rychle a jednoduše (s přihlédnutím na umístění profilové fotky, s rozmístěním vám dovedou pomoct stránky na FB CoverPhotoSize a PageSizeDimension ). Taktéž nezapomeňte přidávat popis a nějaký link s odkazem na stránku. Nemáte co pokazit, pokud zdůrazníte právě ty věci, které vás odlišují od blízké konkurence.

3. Vložte si na stránku záložku s obědovým menu a jídelním lístkem

Toto není žádný let na Mars. Jednoduše ukažte svým návštěvníkům stránky, a že to s Facebookom umíte.

Přidejte si záložku Obědové menu, Jídelní lístek nebo Nápojový lístek a doplňte příslušný obsah. Zdá se vám to pracné a chcete ušetřit více času? Využijte například nástroj iKelp POS Mobile a jednoduše přidejte vaši existující nabídku jídel a nápojů, která se automaticky zobrazí na Facebooku a vašem webu. Proč? Protože ušetříte čas. Aktualizace vašeho menu na vaší webové stránce a v záložce na Facebooku probíhá automaticky a vy upravujete obsah na jednom místě a jen jednou. Navíc existuje i ve verzi zdarma, která je pro mnohé podniky dostačující.

Nezapomeňte. Informujte vaše návštěvníky o změnách v nabídce, nejlepší formou příspěvku, kde použijete adresu, která je po kliknutí přenese přímo na záložku obědového menu a jídelního lístku (příkladem může být FB stránka U Malackého draka).

Záložka Jedálny lístok na Facebooku - U Malackého Draka

4. Nabízejte rezervace pomocí facebookového "call-to-action" tlačítka

Tlačidlo Rezervovať na Facebooku

Děláte v pátek večer skvělou grilovací párty? Nabízíte rezervace telefonicky nebo na vaší webstránce? Tak je jednoduše nabízejte i na Facebooku. Stačí nastavit tlačítko Rezervovat na vaší facebookové stránce a nastavit mu adresu vaší webové stránky s rezervací, kde může být i jen telefonní číslo. Potom už jen přidáte nový příspěvek v hlavním čase, kdy máte nejvyšší návštěvnost. Uživatele Facebooku tak budete nabádat k rezervaci na vaši skvělou grilovací párty (nebo jinou událost). Jak snadné, co vy na to?

Tato jednoduchá forma reklamy rozšiřuje možnosti na vaší stránce fanoušků. Když jsou lidé na Facebooku, přirozeně na něm chtějí zůstat nebo jednoduchým kliknutím vyřídit co potřebují. Pokud by vás museli kvůli rezervaci hledat na webu, možná radši udělají něco jiného. A to přece nechcete. Přidat tlačítko Rezervovat na Facebooku je skutečně jednoduché (Jak na svou stránku přidám tlačítko výzvy k akci?):

  1. Klikněte na tlačítko výzvy a vyberte funkci úpravy - Edit call to actionKliknite na tlačidlo výzvy a vyberte funckiu úpravy
  2. Nastavte funkci Rezervovat a webovou stránku, kam bude uživatel přesměrovánNastavte fukciu Rezervovať a webovú stránku, kam bude užívateľ presmerovaný

5. Přitáhněte nové zákazníky Nabídkou na Facebooku

Ponuka na Facebooku

Určitě i vy občas do svého podniku lákáte hosty na nějakou akční cenu nebo slevu. Většinou se jedná o akci, která je časově omezena, například si mohou vaši zákazníci zarezervovat valentýnskou večeři se slevou. Facebook vám nabízí jednoduchý a elegantní nástroj na zveřejňování nabídek. Stačí zadat nabídku, přiřadit obrázek, časové omezení a máte hotovo. Takovou nabídku můžete zároveň podpořit placenou reklamou, aby se zobrazila i uživatelům, kteří ještě nejsou fanoušky vaší stránky, ale mohou být potenciálními hosty ve vašem podniku. Takto můžete do vaší restaurace přitáhnout nové zákazníky. Ti si speciální nabídku zarezervují na Facebooku a vytisknou si potvrzovací email, který jim přijde automaticky, nebo vám jednoduše ukáží uplatnění nabídky na svém mobilu. Akční nabídka je tak více osobní, více sociální. Lidé rozmýšlí: "však když už jsem si to zarezervoval, tak proč bych nepřišel?"

Vytváření nabíky na Facebooku je skutečně jednoduché (Jak si vytvořím nabídku na své stránce?):

Vytvorenie ponuky na Facebooku

6. Působte důvěryhodně, Facebook na to má nástroje

Hodnotenie na Facebooku - Break caffe

Znáte to. Sami o sobě můžete napsat cokoliv. Vůbec nepochybuji o vaší důvěryhodnosti. Ale návštěvníci vaší stránky fanoušků mohou. Určitě by i vás přesvědčilo, kdyby jste viděli, že danou restauraci navštívili i vaši přátelé a napsali o ní něco pozitivního a přidali své hodnocení. Přitom je to úplně jednoduché, stačí nastavit, aby se na vaší stránce zobrazovala mapa, místo a ohodnocení hvězdičkami. O všechno ostatní se postarají vaši spokojení hosté. Navíc máte možnost sledovat jejich zpětnou vazbu a udělat vaši restauraci ještě hezčí, ještě příjemnější, jídla ještě chutnější a obsluhu ještě kvalitnější. A to se projeví vyšší spokojeností hostů, vyšší návštěvností a samozřejmě vaší spokojeností z vyšších tržeb.

Hodnotenie na Facebooku

Pokud jste doteď nevyužívali Facebook na propagaci vaší restaurace, doporučujeme vám začít používat alespoň nástroje, které jsem popsal v tomto článku. Pokud jste v používání Facebooku zběhlí, věřím, že tento článek vás v něčem inspiroval a odhalil něco, co jste zatím nevyužili. A na závěr mám pro vás velmi důležitou myšlenku: nezapomínejte, že marketing je dlouhodobý proces. Aktivní propagace na Facebooku vám přinese ovoce až za delší dobu. Jedno je však jisté: pokud na svém chování nic nezměníte, nezmění se pravděpodobně ani vaše výsledky. Investovaný čas do Facebooku se vám určitě mnohonásobně vrátí. Přeji vám mnoho spokojených hostů a úspěchů v podnikání.

Write by Author / Vytvorené by
GoPay VISA, MasterCard