Říká se, že obal prodává. Toto tvrzení jde do jisté míry aplikovat i v gastro průmyslu, kde o získávání nových i udržování spokojených zákazníků často rozhodují fotky jídel a nápojů. Jelikož to platí jak u online donášky, tak u obsluhy v provozu, týká se to v podstatě každého restauračního zařízení. Že nemáte dostatek financí na zajištění profesionálního fotografa, případně špičkového fotoaparátu? Žádný problém! Dáme vám 4 tipy, jak atraktivně nafotit nabídku vašich jídel a nápojů tak, aby se vaši potenciální zákazníci nerozhodli pro konkurenci.
Tipy, jak nafotit jídla a nápoje
Přesně tak! Špatně vypadající prezentace jídel a nápojů může přirozeně vést k tomu, že si to potenciální zákazník nasměruje přímo k vaší konkurenci. Upřímně, objednali byste si něco, co na fotce nevypadá dobře? Ano, i takovými (na první pohled) drobnostmi se dokážete připravit o vyšší tržby. Vyzkoušejte proto tato doporučení, které hravě zvládnete dodržet i s vaším smartphonem:
1. Udělejte kvalitní a ostrou fotku
Alfou a omegou dobře vypadající fotky, která dokáže doslova a do písmene prodávat, je její ostrost. Rozmazané a nekvalitní snímky totiž působí neprofesionálně, přičemž podkopávají důvěryhodnost vašeho provozu. Naštěstí je automatické zaostřování dnes už jakousi povinnou výbavou každého smartphonu. Po chvilce strpení a pozornosti tak dokážete bez problémů udělat kvalitní a ostrou fotku jídel z nabídky.
2. Dejte si záležet na dobrém světle
K tomu, abyste udělali atraktivně vypadající fotky nabídky vašich jídel a nápojů, nepotřebujete ani profesionální kulisy s osvětlením. Plnohodnotně si vystačíte s dostatečným množstvím světla přicházejícího z okna v kombinaci s horním osvětlením ve vaší provozovně. Díky tomu budou vaše záběry nejen ostré, ale ještě k tomu bez nechtěných stínů, které by mohly mít podobu například vaší ruky s telefonem nebo rovnou celé siluety. Na dobrém světle si proto dejte určitě záležet.
Náš tip: Pokud byste se světlem v provozu přece jen měli problém, můžete si pořídit prstencové svítidlo, díky kterému dosáhnete potřebných světelných podmínek. Jeho součástí bývá stativ i držák na mobil, takže je ideálním pomocníkem na focení. Navíc ho lze zakoupit za velmi příznivé ceny.
3. Foťte vždy celý produkt
Toto doporučení se sice může jevit jako samozřejmost, ale ne každý si ho uvědomuje. Každopádně mějte na paměti, že zákazník chce prostě vidět všechno, za co si zaplatí. Na druhé straně, pokud chcete zpestřit vaši fotogalerii, k záběrům obsahujícím celé produkty můžete přidat i detailnější snímky s umělečtějším podtónem.
4. Stanovte si stejnou velikost a úhel
Fotografie nabídky vašich jídel a nápojů byste měli brát jako celek. Může se totiž stát, že si je bude váš zákazník prohlížet v jednom čase klidně i všechny najednou. Pokud by byly nafoceny jen tak „halabala“, mohlo by to působit nejednotně a chaoticky. Vzhledem k tomu vám tedy doporučujeme, abyste si stanovili určitou velikost jídel na fotkách a úhel focení a dodržovali je pro každé jídlo a každý nápoj. Určitě to oceníte jak u stálých jídel, tak u těch, které v průběhu času do nabídky doplňujete. Jednotný styl fotografií bude navozovat harmonii a profesionalitu. Díky atraktivním fotkám se vám online objednávky rozběhnou jedna radost.
Náš tip: Pokud chcete docílit jednotného vzhledu fotek jídel a nápojů, radíme vám pořídit si jednoduchý stativ, na který budete moci připevnit váš mobilní telefon. Kromě toho si nezapomeňte místo fotografování vyznačit (například lepicí páskou) tak, abyste talíř, resp. pohár umístili vždy identicky.
S pozadím, nebo bez?
Zatímco fotky bez pozadí mohou působit profesionálně v rámci „nejedlých“ produktových záběrů, jsme toho názoru, že nabídka vašich jídel a nápojů by měla být nafocena s přirozeným pozadím na stole, na pultu nebo v kuchyni. Pokud máte ve vašich prostorách například pěkné dřevěné sezení, neváhejte ho využít. Pokud přece jen chcete pozadí odstraňovat, vyzkoušet můžete například Canvu. V každém případě, pokud se budete držet výše zmiňovaných doporučení, atraktivní záběry vaší nabídky vám nejenže zlepší renomé, ale ještě k tomu přispějí k nárůstu objednávek – a tedy i k navýšení tržeb.