Pokud vás čeká otevření restaurace, určitě vás nemine ani nákup vhodného zařízení a nábytku. Do této kategorie spadají také stoly a židle do restaurace. A jelikož jde o výbavu, která svým způsobem tvoří srdce celého podniku, měli byste jí věnovat patřičnou pozornost. Proto vám dáme několik tipů nejen na rozmístění stolů, ale také jejich modernizaci.
Otevření restaurace s připravenými stoly
Je pochopitelné, že židle a stoly do restaurace musí být připraveny ještě před otevřením podniku. Pokud chcete, aby se u vás vaši hosté cítili příjemně a s radostí se k vám vraceli, učiňte následující kroky.
Vyberte si správný typ sezení
Ne, nečekejte od nás zázračnou poučku o tom, který typ sezení je ten „správný“. Takhle to totiž nefunguje. Musíte vzít v úvahu, jakou cílovou skupinu chcete oslovit, případně jak chcete působit na veřejnost. Pokud je ve vašem zájmu neformální podnik, skvěle budou fungovat kombinované boxy sestavené z rohových lavic a židlí, doplněné o pohovky. Vhodnou volbou mohou být také barové židle.
Naopak, pokud se chcete přiblížit co nejformálnějším standardům, vsaďte na klasiku v podobě hranatých nebo kulatých stolů se židlemi.
Pamatujte, že se musí jednat o zařízení pohodlné, stabilní, s dostatečnou nosností a snadno udržovatelné.
Náš tip: Zatímco do podniků v horských oblastech se nejvíce hodí dřevěné zařízení, v městských lokalitách můžete klidně sáhnout po kovaných a kombinovaných kouscích.
Nepodceňujte velikost stolů
Velikost stolů se přirozeně odvíjí od prostorových možností daného podniku. A do výběrového procesu vstupuje i skutečnost, kolik osob by měl daný stůl pojmout. Dejte si však pozor na příliš malé stoly. Je totiž potřeba vzít do úvahy, že se na stůl musí vejít talíře, sklenice, lahve, příbory, pepřenky, solničky a podobně. A když si k tomu přidáte prostor pro listování v menu a nějakou tu svíčku nebo květinu pro dotvoření příjemné atmosféry, najednou zjistíte, že stůl o rozměrech 60 x 60 cm (obrazně řečeno) může být pro dvě osoby nedostačující.
Přizpůsobte sezení lokalitě a cílům
Lámete si hlavu nad tím, kolik osob by se u vás mělo vejít za jeden stůl? Dáme vám jednu skvělou radu. Přizpůsobte sezení lokalitě, ve které se váš podnik nachází. Pokud sídlíte ve vyhledávané turistické oblasti, pravděpodobně budete potřebovat i pár větších stolů pro skupinky turistů. Na druhé straně, pokud se k vám chodí ve většině případů stravovat jednotlivci, například v poledne, ideální volbou budou menší stoly.
Kromě lokality ale mohou být rozhodující i vaše cíle. Počítáte-li s tím, že se u vás budou konat různé rodinné oslavy nebo události, stoly pro početnější skupiny by ve vašem podniku určitě neměly chybět.
Náš tip: Pořiďte si do vašeho podniku menší nebo střední stoly stejné sady nebo výšky, které bude možné v případě potřeby snadno spojovat. Nestane se tak, že by vás překvapila větší návštěva.
Nechte mezi stoly dostatečný prostor
Obzvláště u tohoto bodu byste měli upřímit pozornost. Nejeden podnikatel se totiž „spálil“ při rozmisťování stolů ve své restauraci. Koneckonců, jak se říká: „papír snese všechno“. A jelikož na papír se vejde vše, možná se vám bude zdát, že i do vašich prostor se toho vejde mnohem víc než ve skutečnosti. Ve výsledku to ale může vypadat tak, že hosté sedící zády k sobě si budou bouchat do židlí. Nemluvě o tom, že vaše obsluha bude mít problém procházet mezi stoly.
Náš tip: V zájmu zajištění komfortu vašim hostům i číšníkům dodržte rozestupy mezi stoly na úrovni alespoň 60 cm. Pozor, máme na mysli „uličky“, kde zády k sobě nesedí hosté. Jinak musí být rozestup podstatně větší.
Sedněte si na každé místo
Možná se právě teď zamýšlíte nad tím, co je to za radu. Když si ale předem vyzkoušíte každé sezení, s jistotou získáte nesmírně cenné informace. Například možná zjistíte, že zatímco při odsouvání jedné židle boucháte do zdi, tak při sezení na další se vystavujete nepříjemnému průvanu. Sice se vám může zpočátku zdát, že jsou to maličkosti, ale pamatujte, že pro vaše zákazníky jsou to negativa, která mohou navodit celkový špatný dojem z provozovny a ovlivnit tak jejich rozhodnutí, zda se k vám ještě vrátí.
Náš tip: Vyzkoušejte si každé místo vícekrát během dne. Můžete tak odhalit, že některým hostům bude v jednotlivých fázích dne svítit slunce do očí. Na základě toho vybavte daná okna vhodným stíněním.
+ BONUS: Vsaďte na inteligentní doplňky
Jelikož stůl by neměl představovat jen místo, na které položíte nápoj nebo jídlo, nechali jsme si pro vás na závěr jeden užitečný tip. Vybavte stoly ve vašem podniku moderními inteligentními doplňky. Skvělým příkladem je takzvaný Inteligentní stůl. Víte, jaké jsou výhody této funkce, která je jednou z vychytávek softwaru iKelp POS Mobile?
Věděli jste, že objednávání a placení dokáže být efektivnější i s funkcí Mobilní číšník? Díky ní bude obsluha moct tisknout účtenky nebo zadávat objednávky do systému přímo u stolu – například přes firemní chytrý telefon. A jelikož se číšníci vyhnou ručnímu přepisování a nahazování objednávek, eliminují se jakékoliv omyly a uniklé tržby. Výhod mobilního číšníka je ovšem podstatně více. Přečíst si o nich můžete také zde.