Rozhovor s Jakubem Vodárkem: Nejlepší systém funguje ve food trucku

Říká se, že nejlepší práce je taková, která vás opravdu baví. Své o tom může říct pan Jakub Vodárek, který je dnes majitelem eventové agentury Vše pro akci a také mexického bistra Tož Tacos. Ve velmi příjemném rozhovoru jsme s ním prodiskutovali propojení jeho projektů, úskalí obsluhy zákazníků, ale i přínosy systému iKelp POS Mobile pro jeho podnikání.

Jakub Vodárek z Vše pro akci a Tož Tacos

Pane Vodárku, prozraďte nám, jak spolu vlastně souvisí dva „naoko“ odlišné projekty, které zastřešujete.

Eventovou agenturu máme už velmi dlouho, asi 15 let – nyní se jmenuje všeproakci.cz. Během covidu jsme se začali více soustředit také na gastro, protože se nedaly dělat eventy. Ke gastru máme celkem blízko, tak jsme si v době covidu otevřeli mexické bistro ve Zlíně – Tož Tacos. Mexické proto, že hodně cestuji a byla to spíš taková zábava, abych se nenudil. A nějak z toho vznikl segment v naší agentuře – v podobě cateringu, food trucků, beer trucků a tak dále. Tedy to, co děláme teď – pořádáme food festivaly na Zlínsku poměrně ve velkém formátu. Jelikož je třeba mít nějakou základnu, například na ty food trucky, eventy, catering a podobně, tak i kvůli tomu máme přes sezónu otevřeno zmiňované mexické bistro.

vseproakci
Zdroj: vseproakci.cz

Jak daleko sahá vaše působení v rámci eventové agentury Vše pro akci? Čemu všemu se věnujete?

Nejvíce se věnujeme akcím gastronomického charakteru. Tady na Moravě patříme k vůbec prvním konceptům tohoto druhu, které to zde rozbíhaly přibližně 9 let dozadu. Nyní u nás budeme dělat 9. ročník Burger Festivalu. Děláme i gastro festivaly v Uherském Hradišti, v Otrokovicích v rámci městských slavností a na různých festivalech pomáháme se zajišťováním gastro zón. Kromě toho, že máme vlastní techniku, máme také koncept gastro festivalu, který se jmenuje Cesta kolem světa. V rámci něj se snažíme cílit na gastronomii ze všech koutů země. Máme kontakty na Asiaty, Francouze a tak dále. Aktuálně také zajišťujeme občerstvení pro hokejové fanoušky ve Zlíně. Takže tohle je to naše hlavní působení.

Během vašich pobytů na různých akcích musíte potkávat mnoho zákazníků, kteří se neustále mění. Nejde o žádné stálé štamgasty. Jak vnímáte jejich chování na velkých eventech?

Zákazníky na eventech vnímáme pozitivně, protože většinou jdou vysloveně za daným produktem. Skvělým příkladem jsou akce Hyundai Family Day, kde bývá zhruba 9 tisíc zaměstnanců a další návštěvníci. Vůbec nepociťujeme, že by mělo být chování takových zákazníků nějakým způsobem horší. Samozřejmě jsou i takové akce, kde to z nějakých důvodů nevyjde – například je méně lidí nebo je špatné počasí. Ale s tím se tak nějak počítá. Obecně je to hlavně o produktech, které nabízíte.


Zdroj: vseproakci.cz

Není náročné vyhovět na dané akci velkému množství nárazových zákazníků? Jak v souvislosti s tím přizpůsobujete nabídku ve food trucích?

Tam je to o tom, že ve food trucích musí být jeden produkt, který se nabízí s minimálními změnami. Nejsme schopni z jednoho food trucku na festivalech nabídnout 5 různých jídel. Základní surovina musí být stejná. Máme například food truck zaměřený na hranolky a trhané maso a různé kombinace.

Kolik zákazníků dokážete obsloužit během jedné akce, popřípadě během jedné hodiny?

Jsme schopni vydat zhruba 800 až 1000 jídel během akce, což je za 8 až 10 hodin provozu naprosto v pohodě. Když opravdu chceme a jsme na to připraveni, dokážeme vydat i 150 až 200 jídel za jednu hodinu. Například do Zlína chodí na hokej v průměru kolem 3000 lidí. Tehdy toho dokážeme během 15minutových přestávek vydat ještě víc. Ale to musí být vše nachystáno ve velkém množství, přičemž to nemůže být nic komplikovaného. Každopádně, je to o technologiích.

Tož Tacos
Zdroj: Tož Tacos

Když už zmiňujete technologie, jak hodnotíte fungování systému iKelp POS Mobile v rámci tak frekventovaných eventů?

Nejlépe systém funguje ve food trucku, kde to pro obsluhu není vůbec složité. Vzhledem k tomu, že jsou tam v nabídce řekněme 3 nebo 4 produkty, obsluha dokáže vše rychle zrealizovat. Pozitivem systému je také Kitchen Display a výdejní displej pro zákazníky. Ve velkovýdeji vše funguje, jak má, tedy nekomplikovaně, což je super. A líbí se mi také analýzy – že si člověk může vše vysledovat, přestože aktuálně není přímo v centru dění. Do budoucna máme v plánu využívat funkce iKelp POS Mobile i v rámci zajišťování jídla na koupališti, kde se například výdejní displej kvůli dobré informovanosti lidí velmi hodí.

Našli jste mu využití i v kamenné provozovně Tož Tacos?

Systém iKelp POS Mobile používáme i v Tož Tacos. Původně jsem měl v plánu, aby si zákazníci sami objednávali u baru pomocí obrazovek, ale v našem případě se ukázalo, že jednoduše vyžadují obsluhu u stolu. Aktuálně nám ale v Tož Tacos pomáhají funkce mobilního číšníka i Kitchen Display System, přičemž uvažujeme i nad inteligentními stoly. A funkce systému POS Mobile jsme používali i v rámci rozvozu, který jsme spustili jako zkušební projekt. Aktuálně je sice pozastaven, ale budeme v něm pokračovat v létě. Každopádně, všechno fungovalo, jak mělo, na rozvoz je to vymyšlené opravdu dobře.

Jedlo z Tož Tacos
Zdroj: Tož Tacos

Velice děkujeme panu Vodárkovi za rozhovor a všechny zajímavé informace, které nám ochotně poskytl. Zároveň přejeme jeho eventové agentuře Vše pro akci a bistru Tož Tacos mnoho spokojených zákazníků.

Write by Author / Vytvorené by
Besteron VISA, MasterCard