5 funkcí restauračního systému, které nepotřebujete

Moderní restaurační systémy nabízejí různé funkce, kterými si podniky mohou usnadnit práci. V praxi se ale pravidelně setkáváme s tím, že je majitelé provozů často odmítají jako nepotřebné. Které to jsou a z jakých důvodů? Podívejme se na vybraná tvrzení blíže.

1. „Nepotřebuji skladové hospodářství, protože jsem stále v provozovně a všechno si zvládám evidovat.“

A stojí to za to? Opravdu se to vyplatí? Ručně odepisovat každou položku, ponořovat se do čísel a podobně. Vždyť skladové hospodářství v rámci restauračního systému může udělat všechno za vás. Už nebudete muset být stále v provozovně. Skladové hospodářství budete mít pod kontrolou doslova odkudkoli – i z pláže u moře. Zbude vám tak více času na jiné pracovní nebo volnočasové aktivity.

Benefity: 

  • rychlá inventura a kontrola zásob i přes mobil,
  • eliminování mizejících lahví a nalévání alkoholu navíc,
  • evidence otevřených lahví.

Věděli jste, že díky skladovému hospodářství můžete efektivně zjistit, které položky se vám nejvíce zdělávají a naopak, které držíte skladem nejdéle? Zjistíte tak, které suroviny se vyplatí nakupovat ve velkém a které naskladňovat méně. Zároveň předejdete jejich kažení a vyhazování vašich peněz do koše.

2. „Nechci inteligentní stoly, protože objednávání bez přítomnosti číšníka je neosobní.“

V první řadě je třeba říci, že kontakt zákazníka s číšníkem je opravdu důležitý. Co je ale pro zákazníka důležitější? Rychlé a komfortní objednávání jídla, nebo osobní kontakt s číšníkem? Právě inteligentní stoly zajišťují, že si každý může objednat prakticky ihned, a to i tehdy, když číšník nestíhá kvůli dalším zákazníkům. Navíc, je-li obsluha špatně zaškolena, pro hosty může být nepříjemná až otravná. Někteří zákazníci si totiž dávají s výběrem objednávky načas. A když se v takovém případě obsluha opakovaně vrací ke stolu, hosté se cítí pod tlakem. Nakonec to může vyústit v to, že si objednají pod nátlakem to, co ve skutečnosti až tak nechtěli. A rázem máte v podniku nespokojené hosty. Inteligentní stoly dají vašim zákazníkům tolik času, kolik jen budou chtít. A že jsou neosobní? Sedící hosté mohou kdykoli na jedno stisknutí zavolat obsluhu k sobě a osobně řešit případné požadavky.

Benefity:

  • moderní forma objednávání rovnou od stolu,
  • zavolání obsluhy na jedno kliknutí,
  • vyžádání účtenky nebo online platba na jeden stisk tlačítka,
  • zrychlení a zefektivnění procesů objednávání a vydávání jídla a nápojů,
  • vyhnutí se nesprávně převzatým objednávkám.

Věděli jste, že inteligentními stoly přirozeně zvýšíte vytíženost jednotlivých stolů během polední špičky? Vaše obsluha totiž nebude muset tolik běhat od jednoho stolu ke druhému, v důsledku čehož bude vyřizování objednávek s následnou obměnou hostů mnohem rychlejší.

3. „Nepotřebuji věrnostní systémy. Protože znám své stálé zákazníky, vím, komu mám dát slevu.“

Je chvályhodné, když znáte své stálé zákazníky. Věrnostní systémy ale nejsou jen o jednorázových či příležitostných slevách pro ně. A přesto jsou často přehlíženy. Nepředstavujte si je jen jako kartičku na razítka. Skrývá se za nimi mnohem víc. Například s vestavěným modulem restauračního systému iKelp POS Mobile dokážete nastavit a rozjet vlastní věrnostní systém bez dalších dodatečných nákladů. Zákaznický profil, virtuální peněženka, sbírání bodů, klubový systém, individuální klubové akce? To vše může být realitou i ve vašem podniku.

Benefity:

  • slevové kupóny a poukázky zvyšují chuť k opakovaným nákupům – mohou podnítit potenciální zákazníky k první návštěvě vaší provozovny a nové či staré zákazníky zase k návratu do ní,
  • získáte databázi kontaktů, kterou můžete využít pro cílený marketing,
  • věrnostní systémy v rámci iKelp POS Mobile jsou plně automatizované.

Věděli jste, že až 25 % zákazníků zapojených do věrnostního programu nakupuje v rámci daného programu častěji?

4. „Nemyslím si, že potřebujeme aplikaci Kurýr. Naši kurýři mají ve všem vlastní systém doručování a telefonní čísla zákazníků si vyťukají na svém mobilu.“

Díky aplikaci Kurýr ale váš řidič doručí donášku zákazníkovi mnohem efektivněji. Přímo ve svém mobilu si totiž seřadí objednávky dle naplánované trasy a jediným stisknutím v detailu objednávky spustí navigaci. Přehledně tak uvidí, co, komu a kam odvézt. Nemluvě o tom, že číslo na zákazníka vytočí také jediným stisknutím tlačítka a nepotřebuje ho pracně vyťukávat, což ho jednak obírá o čas, jednak zbytečně komplikuje komunikaci se zákazníkem, pokud si číslo neuložil do telefonu již před jízdou. Během jízdy by ho vyťukávat neměl a pokud tak učiní až na místě určení, musí počítat s čekáním na zákazníka.

Benefity:

  • rychlejší a efektivnější rozvoz jídel,
  • aplikace je navržena s ohledem na bezpečnost řidičů,
  • vše funguje online – aplikaci spustíte na jakémkoli chytrém telefonu.

Tip pro vás: Pokud vašeho kurýra vybavíte naším mobilním POS terminálem ALL-IN-ONE MOBILE, budete zákazníkovi moct vytisknout doklad za platbu přímo na místě doručení.

5. „Nepotřebujeme spolupráci s externími systémy, nevyplatí se nám to.“

Vězte, že například takovým začínajícím podnikům nebo jakémukoli stávajícímu podniku, který chce začít s rozvozem, se napojení na externí systémy skutečně vyplatí. Ať už se jedná o portály Bolt, Wolt nebo foodora.cz, zvažte tuto možnost. Celému tématu jsme se blíže věnovali i v samostatném článku. Pokud chcete dostat vaše produkty co nejdříve i za dveře vaší provozovny, jedná se o nejlevnější možné řešení. Jediné, co potřebujete, je napojit se přes váš restaurační systém na externí portály. Na úvod donášky nemusíte řešit ani kurýra, ani auto, ani propagaci této vaší nové služby.

Benefity:

  • automatická evidence objednávek z externích portálů,
  • efektivní práce obsluhy – management objednávek na jednom místě,
  • okamžitý přehled o stavu zásob a tržbách napříč externími systémy.

Věděli jste, že restaurační systém iKelp POS Mobile sám rozpozná, z kterého portálu vám přišla objednávka, a použije tak správnou cenu? Kurýr pak zákazníkovi přinese účtenku na částku, kterou zákazník očekává.

Postupujte také díky restauračnímu systému

Různých vyjádření typu „tohle nepotřebuji, protože...“ bychom mohli zmínit určitě více. Obvykle k nim vede nevole nebo nedostatek času seznámit se s něčím novým, případně i neporozumění významu jednotlivých funkcí. Mnohé restaurace a bary pak sklouzávají do stereotypu, který s sebou nese stále se opakující stejné chyby, pracovní a časovou neefektivnost a jako důsledek i nižší zisky nebo nespokojenost zákazníků. Chcete se posouvat dopředu? Informujte se, jak můžete z vašeho restauračního systému vytěžit maximum. Poradenství je bezplatné, může vám ale přinést mnoho cenných podnětů ke zlepšení provozu.

Write by Author / Vytvorené by
Besteron VISA, MasterCard