Hledáte způsob, jak získat více objednávek na rozvoz jídel, ale zároveň to zvládnout jednoduše a s přehledem? Odpověď je jednoduchá: potřebujete „dobrý systém“ a potřebujete být online. Ale jak to zvládnout bez IT odborníků, bez komplikovaných smluv a bez finančně zatěžujících provizí? Existují řešení, která vám pomohou zlepšit prodeje a výrazně usnadnit práci. To vše překvapivě jednoduše a levně.
Mít více objednávek na rozvoz jídel si dnes vyžaduje být v online světě a používat jednoduchý a přehledný systém
jAké jsou zkušenosti odborníků z praxe?
Jednatel společnosti Abiset s.r.o., pan Ing. Jaroslav Orgoň tvrdí: „Vyhodnotili jsme, že nejzajímavější ze všech funkcí našeho restauračního systému iKelp POS Mobile je právě online objednávkový systém rozvozu jídel, který je vhodný zejména do restaurací a pizzerií. Největší benefit je úplná jednoduchost spuštění a používání, přehlednost objednávek a automatizované procesy, které zvládne každý. Zjistili jsme, že mnozí gastronomové používají pero a papír a přebírají objednávky jen telefonicky a to i napříč nesporným výhodám on-line řešení. Důvod je jednoduchý. Na trhu vůbec nejsou dostupná řešení, která by nevyžadovali odborníky na tvorbu web stránek, odborníky na internetové obchody, online platby, nebo jiné IT odborníky. A právě toto majitele a manažery provozů odrazuje. Z tohoto důvodu nezačnou s rozvozem jídel vůbec nebo se vzdávají online světa. A tak zůstávají ve světě zbytečné pracnosti a ztráty určité klientely. Dnes jsou online všichni, s mobilem v ruce. A toto je místo, kde je třeba bojovat o nové zákazníky a nové objednávky. Někteří gastronomové využívají objednávkové portály, kde platí obrovské měsíční provize, někdy až 20% z objemu tržeb. Dá se to i jinak, například u nás je poplatek za aplikaci překvapivě minimální.“
Proč právě online objednávání?
Lidé dnes hledají vše on-line nebo přes mobil. Mladý člověk může stát na ulici, pár metrů od vaší restaurace, ale když ji „nevygooglí“, je pro něho neviditelná. Zavírat oči před tímto trendem je podnikatelská sebevražda. Co získáte zavedením online objednávání?
Přehlednost a jednoduchost
V systému musí být vše přehledně uspořádáno. Když si například zákazník přeje pizzu bez žampionů, tak v systému je to jasně napsané a i vytisklé na objednávce. Co se týká adresy doručení, vše je již v objednávce. Výrazně se tak ušetří čas a odbourají se chyby v komunikaci, jako například špatně poznačené telefonní číslo, adresa, apod. Při opakované objednávce už zákazník tyto údaje nemusí zadávat.
Navíc celý donáškový systém se musí dát spustit na jedno kliknutí. Když už jako restaurace máte web stránku nebo stránku na sociální síti, vložíte na ni krátky kód a hned vám funguje tlačítko na online objednávání. Ano, takto jednoduché to musí být. V momentě mohou vaši zákazníci objednávat z mobilu, tabletu, počítače, ale i tradičně telefonicky. Vhodné je si zapojit malou tiskárnu a online objednávky, které v systému potvrdíte, se hned vytisknou například přímo v kuchyni.
Například i takto jednoduše dokážete dělat rozvoz jídel https://www.ikelp.com/zkusit
zkvalitnění marketingu
Leták vhozený do schránky je sice fajn, ale většinou neosloví tu správnou osobu v ten správný okamžik. To dnes hravě zvládají sociální sítě a internetové reklamy. Vy se přitom nemusíte trápit se složitým grafickým návrhem nebo s nastavováním samotné reklamy. Většina systémů to dnes udělá za vás a vy máte reklamu téměř na jedno kliknutí. Už dávno neplatí, že na to musíte zaměstnávat odborníky.
Avšak jedna věc je dostat zákazníka na váš objednávkový systém, druhá věc je s ním dále pracovat. A to tak, aby byla suma objednávky co nejvyšší. A zde telefonické přebírání objednávky nejvíc selhává. Operátor objednávku většinou jen přebere, nemá čas být obchodníkem. Ale toto může systém udělat za vás.
On-line marketing je nejefektivnější a nejlevnější cesta získávání nových zákazníků
Motivační akce, slevové kupony a věrnostní systém
Online objednávkový systém umí v jedné sekundě vyřídit stovky zákazníků současně. Příjemné uživatelské prostředí je ideální nástroj, jak nabídnout zákazníkovi prémiové produkty, akce, jak zviditelnit happy-hour, ale zejména jak přesvědčit zákazníka na vyšší sumu objednávky. Pokud je například průměrná suma vašich objednávek 230 Kč, proč nenabídnout zákazníkovi „Objednejte si ještě za 70 Kč a máte doručení zdarma“. A co tak nabídnout zákazníkovi dezerty nebo nápoje za zvýhodněnou cenu. Nebo využít věrnostní systém, aby byli zákazníci motivovaní příště nakupovat právě u vás.
Systém nemá problém zapamatovat si, že váš zákazník byl s přítelkyní na romantické večeři za 500 Kč a poslat mu do emailu slevový kupón. A ten má při nejbližší objednávce doručení zdarma, nebo druhou pizzu za poloviční cenu. Umíte si představit, že by si operátor přebírající telefonickou objednávku pamatoval všechny informace o volajícím zákazníkovi, jeho historii nákupů, a že by měl čas mu nabídnout všechny vhodné akce a slevové kupóny? Nebo že by si po dobu telefonátu vykalkuloval optimální strategii, aby si zákazník objednal za co nejvyšší sumu? Toto je důvod, proč potřebujete systém, který tohle všechno udělá za vás a za zlomek sekundy.
Navíc je vhodné mít online objednávkový systém, který podporuje nějaký rozšířený věrnostní systém, například online propojení s myWorld (dříve Lyoness). Zákazník po potvrzení objednávky okamžitě dostává sms-ku o připsání bonusu za zrealizovaný nákup. Toto malé potěšení je silná motivace zákazníků vracet se k vám. Vyzkoušet si to můžete například zde: https://www.ikelp.com/zkusit-donaska.
šetření nákladů – vyšší efektivita provozu
Zavedení aplikace na správu objednávek rozvozu jídel a online objednávání vám šetří prostředky hned na vícero místech:
- Šetření lidských zdrojů – ušetřený čas může obsluha věnovat osobnímu přístupu k hostům v restauraci
- Méně omylů – eliminuje zbytečné finanční ztráty
- Přehledná správa objednávek – umožňuje rychlejší a efektivnější vyřizování rozvozu jídel
- Výkonný obchodník a marketingový pracovník – usilovně pracuje s nastavenými pravidly akcí, happy-hour, slevovými kupóny nebo věrnostním systémem
co dodat na závěr?
Na trhu jsou naštěstí dostupné aplikace, které dokázali téměř nemožné – na první pohled složitý a komplexní systém předělali do tak jednoduché a intuitivní podoby, že s ním dokáže pracovat běžný člověk, gastronom, který nemusí být IT odborník nebo jiný expert. Můžete tak ihned využít to, co vám online objednávkový systém a inovativní řešení nabízí. Mnoho spokojených klientů takové služby využívá už dnes. Za všechny spomeneme například provozovnu ve Slavkově u Brna, https://www.restaurace-wings.cz/, která profituje zejména díky online objednávkovému systému. Přidejte se k nim.