Několik rad, jak se stát úspěšným provozovatelem

Každý, kdo alespoň chvíli pracoval v restauraci nebo v jiném gastro podniku, určitě ví, že to není žádná procházka růžovým sadem. Právě naopak, je to mnohem těžší, než se na první pohled zdá. Kouzlo hladkého chodu každé provozovny totiž spočívá i v těch nejmenších detailech. Za takovými detaily se samozřejmě skrývá management sahající do všech směrů. Když ho zvládnete, stanete se úspešným provozovatelem. Poradíme vám, jak na to.

Cesta za úspěšným provozem

Úlohou každého manažera, majitele nebo provozovatele restauračního zařízení je zajistit nejen svým zákazníkům, ale i svému personálu co nejlepší prostředí. Ano, týká se to i virtuálního prostředí, kterému může dominovat efektivní marketingová komunikace i možnost online objednávání.

Začněte u sebe

V krátkodobém časovém horizontu může být manažerem provozovny vesměs kdokoliv. Ne každý však zvládne úspěšné manažování podniku v dlouhodobějším měřítku. K tomu, aby se vám to podařilo, musíte:

  • být pokorný,
  • být otevřený novým možnostem,
  • mít chuť učit se nové věci,
  • zvládat řešit problémy s rozvahou a chladnou hlavou,
  • rychle myslet,
  • zvládat více činností najednou,
  • se maximálně soustředit na vaše cíle.

Sice nejde o extrémně dlouhý seznam, ale výše zmiňované vlastnosti představují povinnou výbavu a základ každého úspěšného provozovatele restauračního zařízení.

Nepodceňujte vzdělávání a školení

Pod pojmy vzdělávání a školení si automaticky představíme dvě vysoké školy a červené diplomy. Takové vzdělání nemusí být v gastro oblasti rozhodující, přesto ale nepodceňujte vzdělávání jako takové – ano, ani z manažerského křesla.

Jděte vašemu personálu příkladem. Absolvujte odborná školení ze světa gastro průmyslu, zajímejte se o aktuality a novinky a učte se od špičky ve vaší oblasti. Náležitá školení zajistěte i vašemu personálu.

Školenie

Náš tip: Po tom, co se osobně zúčastníte různých školení, můžete vašemu personálu přednášet i vy. Spojte takové vzdělávací sezení s nějakou sportovní nebo volnočasovou aktivitou a budete z toho mít skvělou teambuildingovou akci.

Definujte si cíle

Skočit do něčeho bez rozmyslu, resp. potácet se podnikáním jen tak bez plánů a cílů je cesta do podnikatelské záhuby. Abyste se stali úspešným provozovatelem, doporučujeme vám definovat si krátkodobé a dlouhodobé cíle.

Příklady krátkodobých cílů:

  • zlepšení komunikačních schopností vašeho personálu i vás,
  • zefektivnění zásobování,
  • zvýšení povědomí o finančním chodu podniku.

Příklady dlouhodobých cílů:

  • zvýšení spokojenosti zákazníků a zaměstnanců,
  • nárůst počtu opakovaných návštěv a objednávek,
  • důraz na online prostor (online objednávání, online marketing),
  • zdokonalování se v řešení problémů se zákazníky a zaměstnanci.

Komunikácia so zamestnancami

Implementujte do vaší provozovny správné nástroje

Zapamatujte si, že dnes jsou už téměř všichni online. Pokud by vám někdo i tak říkal, že k úspěšnému vedení restauračního zařízení nepotřebujete být online, neposlouchejte ho! Musíte však nejen hýřit aktivitou na sociálních sítích, ale stejně i dát vašim potenciálním zákazníkům přesně to, co si žádají – například možnost rychlého a jednoduchého online objednání z pohodlí domova a bez nutnosti zbytečného telefonování.

Náš tip: Nejen online objednávání, ale také další funkce, jako například Mobilního číšníka, Inteligentní stůl, evidování skladových zásob nebo zastřešování efektivních marketingových aktivit a věrnostních systémů, můžete jedním vrzem získat pro vaši úspěšnou provozovnu s pokladním systémem iKelp POS Mobile.

Nezanedbávejte detaily

Často jsou to drobnosti, které rozhodují o úspěšnosti provozovny. Nestačí jen nabízet kvalitní občerstvení a nápoje, aby se u vás hosté cítili příjemně a rádi se k vám vraceli. Nemávejte tedy rukou, pokud vidíte, že se stůl kýve, číšník je nevrlý, jídelní lístek otrhaný, nějaká žárovka vypálená, dveře ohmatané atd. A ani nemávněte rukou nad zaměstnanci, když si stěžují, že nestíhají, že jsou zákazníci arogantní, že… Najít dobrou pracovní sílu dnes není jednoduché, proto je potřeba se snažit, abyste si kvalitní zaměstnance udrželi. Hledejte řešení, jak jim práci usnadnit a zpříjemnit, nepřistupujte k nim ve stylu: Vždyť za to jsou placení. Pokud budou spokojení oni, projeví se to i na jejich chování k zákazníkům, a tím pádem na jejich spokojenosti. A o to vám přece jde. O spokojenost zákazníka, která se promítá do žádaných tržeb.

Write by Author / Vytvorené by
Besteron VISA, MasterCard