Opakovaný nákup a zvyšování loajality prostřednictvím SMS

Co je pro vás z dlouhodobého hlediska výhodnější? Získávání nových zákazníků, nebo udržování těch stávajících? Správná odpověď by byla asi někde uprostřed. To znamená, že by pro vás mělo být nesmírně důležité motivovat nového zákazníka, který u vás nakoupil, aby se znovu vrátil. Podstatou je tedy opakovaný nákup. Jak k němu ale zákazníka jemně, nenuceně, bez nátlaku a co nejpřirozeněji postrčit? Možností je sice více, ale v tomto článku se podíváme na perfektně fungující nástroj – SMS marketing.

Loajalita zákazníka ve 21. století

V pokročilém 21. století, kdy je v online prostředí nespočet gastro podniků, může být loajalita zákazníka více než jen vrtkavou záležitostí. Stačí jeden přešlap, jedna chybička, jedno zaváhání a zákazník se příště vydá ke konkurenci. Zkuste se vžít do jeho situace. Má přece tolik možností. Proč by měl tedy dávat druhou šanci? Stojí mu to za jeho peníze? Musíte se proto opravdu snažit a bojovat o každého zákazníka. Dávejte vašim zákazníkům okusit pocit výjimečnosti. Dejte jim vědět, že na ně myslíte. A hlavně, dejte jim důvod k opakovanému nákupu. Když ho dostanou, nebudou mít potřebu zkoušet konkurenci.

Rychlý rozvoz jídla nebo spolehlivá rozvozová služba? Jaký je důvod k opakovanému nákupu?

Co je podle vás největším důvodem pro opakovaný nákup? To, že vašemu zákazníkovi chutnalo jídlo? Že byl rychlý a bezproblémový dovoz nebo milá obsluha za telefonem? Nebo že je mu sympatický váš podnik?

Všechno z toho má velký vliv na opakovaný nákup. Ale je toho mnohem víc. K top motivátorům patří zejména slevy nebo různé akce a s nimi související vidina ušetřených peněz. A přesně to je jeden z dobrých důvodů, aby se k vám zákazník vrátil. Koneckonců, proč by měl zkoušet konkurenci, když u vás má slevu?

Jak to ale celé nastavit?

SMS notifikace

Věděli jste, že podle statistik si až 90 % lidí přečte SMS zprávu zhruba do 5 minut od jejího doručení? A proč tuto skutečnost nevyužít ve svůj prospěch i při gastro podnikání? Největším benefitem je, že nemusíte v podstatě nic kupovat. Ten hlavní nástroj, mobil, má dnes asi každý zákazník. Vše, co potřebujete, je poslat mu SMS zprávu.

Odměňte vašeho zákazníka hned

Odměna za nákup musí přijít v podstatě hned. Pokud byste s ní čekali několik dní, mohlo by to vyznít jako bezduchý výkřik do tmy. SMS notifikace proto odesílejte do několika minut od uskutečnění, případně převzetí objednávky.

Náš tip: Odměna za nákup, jiným pohledem „motivace na opakovaný nákup“, může mít různé podoby. Odměňte vašeho zákazníka například slevou 10 % na nejbližší nákup, případně mu nabídněte dopravu zdarma. Pokud váš zákazník obdrží takový bonus ještě před zkonzumováním první objednávky, bude se na vás dívat úplně jinýma očima. Vedle vychutnávání si vašeho jídla bude jedním očkem pokukovat po vaší nabídce a přemýšlet, co si dá příště.


Zdroj: iKelp

Automatizujte celý proces

Uvažovali jste nad tím, že manuální odesílání SMS notifikací vašim zákazníkům může být příliš zdlouhavé a časově náročné? Dobrý postřeh. S iKelp POS Mobile, konkrétně s rozvozovým modulem, si naštěstí můžete celý proces automatizovat. V nastavení si jednoduše zadáte text, který se má zákazníkům odeslat formou SMS – například po první uskutečněné objednávce – a dál se nemusíte o nic starat. Všechno bude fungovat bez potřeby vašich zásahů.

Věděli jste, že při zájmu využívat takové SMS notifikace ve vašem podniku nemusíte nic doplácet? Tato funkce je totiž bezplatnou součástí rozvozového modulu. Platí se pouze za odeslané SMS zprávy, a to dle tarifu dané SMS brány.

Spokojenost zákazníka na prvním místě

Pokud byste náhodou chtěli dodatečně odměnit nějakého zákazníka, například za trpělivost při delším čekání na donášku, SMS zprávu mu samozřejmě můžete poslat i manuálně. Tedy nad rámec toho, co byste měli reálně nastavené a automatizované v systému. Takové příležitostné SMS zprávy možná využijete i při případných reklamacích nebo stížnostech – jako omluvu. I z nepříznivé situace tak vyjdete vítězně. Koneckonců, spokojenost zákazníka je přece na prvním místě.


Zdroj: iKelp

SMS marketing – nástroj nejen pro opakovaný nákup

Takový SMS marketing ale není jen nástroj pro opakovaný nákup vašich zákazníků. Ve váš prospěch ho můžete využít i jinými způsoby. Například prostřednictvím jednoduché SMS notifikace můžete pozvat lidi na vaše sociální sítě, kde se dozví o všech novinkách týkajících se vašeho podniku. Můžete je také vyzvat k registraci do věrnostního klubu. Nebo plánujete speciální akci? Informujte o ní zákazníky z vaší databáze. A to jen na pár kliknutí. Zpráva se totiž odešle všem najednou.

Věděli jste, že SMS notifikace lze využívat také k informování zákazníka o stavu objednávky nebo rozvozu jídla? SMS zprávu může váš zákazník obdržet například hned po zaevidování objednávky. Nemusí se tak dále strachovat, zda o něm v daném podniku vůbec vědí. Nebo ho můžete dodatečně informovat o případném zpoždění. Nebude se tak bát, že jste na něj zapomněli. Možná toho využijete například v době největšího vytížení vašeho podniku.


Zdroj: iKelp

Vidíte? Možností je několik. A nejlepší na tom je, že je můžete kombinovat. Text přednastavené zprávy totiž může obsahovat nejen informaci o slevě nebo slevovém kódu, ale zároveň i pozvání na vaše stránky. SMS marketingem tak v jednom čase motivujete zákazníky k opakovanému nákupu, zvyšujete jejich loajalitu, a ještě k tomu aktivně pracujete na zvětšování vaší databáze kontaktů.

Besteron VISA, MasterCard