Degustační menu, které přiláká hosty do restaurace nebo baru

Přemýšlíte nad tím, jak do vaší restaurace, baru nebo bistra nalákat hosty? Chcete se odlišit od vaší konkurence a nabídnout vašim zákazníkům něco, co nenajdou jen tak na každém rohu? Máme pro vás 2 tipy, které mohou jít při troše vaší šikovnosti a snahy ruku v ruce jeden s druhým. Jsou nimi degustační menu a tvorba nového menu v pravidelných intervalech.

1. Degustační menu na přilákání hostů

I když degustační menu, v kterém jsou jídla podávána spolu s různými druhy alkoholu, není v našich zemích úplnou raritou, nemůžeme říci ani to, že by bylo k dostání na každém rohu. A právě to je hned prvním důvodem, proč byste ním mohli zabodovat ve vašem podniku a přilákat do něj tak nové, resp. udržet si stálé zákazníky.

V podstatě jde o koncept, v rámci kterého nabídnete vašim hostům několikachodové degustační menu v drobnějších porcích. Výjimečnost takového degustačního menu spočívá v tom, že ke každému jídlu v jednotlivém chodu můžete přiřadit například alkoholický nápoj, který k němu bude padnout jako ulitý. A mimochodem, degustační menu jde jednoduše sestavit i v takovém podniku, v kterém se nevaří. Jednoduše, jeho nabídka může sestávat výhradně z nápojů – víno, pivo, destiláty, drinky, koktejly a podobně.

Náš tip č. 1: Máte-li ve vašem týmu šikovného barmana, můžete se hostů zeptat, jaké chutě mají rádi, případně na co mají v daném momentě chuť. Na základě toho jim může kreativní barman namíchat „personalizovaný“ drink nebo koktejl, který bude výbornou volbou k jídlu v degustačním menu.

 

Náš tip č. 2: Degustační menu můžete nabízet vašim potenciálním hostům i formou různých slev nebo slevových kuponů. Jde o fantastickou formu propagace – obzvlášť pro ty, kdo rozbíhají nový podnik.

2. Nové menu pro rozmanitou nabídku

Tvorba nového menu se zdá být právem náročný požadavek, obzvlášť pro začínající a rozbíhající se podniky. Vymýšlení nových jídel není záležitostí na lusknutí prstů. Mnohdy vyžaduje dlouhé přemýšlivé večery a probdělé noci. Ve výsledku se ale váš podnik bude moci pochválit rozmanitou nabídkou, která pravidelně potěší vaše stálé hosty něčím novým. Vy se tak nemusíte bát, že by se vaši zákazníci časem „přejedli“, resp. „přepili“ vaší všední nabídky.

Ruku v ruce – nové degustační menu v pravidelných intervalech

Po přečtení předchozích řádků už asi tušíte, kam přibližně míříme. Když se vám degustační menu ve vašem podniku osvědčí a začne do vašich prostor lákat zástupy lidí, můžete ho zkusit i měnit, doplňovat nebo upravovat. Hosté, kteří vás už jednou navštívili a chutnalo jim, budou zvědaví na nové kombinace, a noví zákazníci, kteří u vás ještě nebyli, budou plní očekávání.

degustacne-menu

Jak se ale říká, všeho moc škodí. Nepřehánějte to proto se změnami v degustačním menu příliš často. Bohatě postačí novinky nebo změny jednou měsíčně, aby je vůbec veřejnost stihla zachytit. Právě v tomto případě bude hodně záležet i na způsobu, jakým plánujete vaše novoučké degustační menu pokaždé prezentovat. Účinným komunikačním nástrojem pro gastro provozovny se v dnešní době zdají být nejen sociální sítě, ale i věrnostní programy jako takové.

Doporučení na závěr

I pokud vás představa degustačního menu, případně nového menu v pravidelných intervalech oslovila, nezapomínejte na to, že váš podnik mohou navštěvovat i hosté s odlišnými preferencemi. Myslete proto na zákazníky, kteří si odběhnou z práce na rychlý oběd, nebo na hosty, kteří si přijdou vychutnat pár drinků po náročném dni. Neupínejte se výhradně na možnost degustačního objednávání a sestavování všelijakých jídelníčků.

GoPay VISA, MasterCard