Proč využívat věrnostní systémy v tandemu s objednáváním jídla online?

Věrnostní systémy patří v gastro segmentu mezi nejčastěji diskutované oblasti. Zatímco někteří podnikatelé na ně nedají dopustit, jiní jsou vůči nim skeptičtí. Koneckonců, proč by také ne? Vždyť tu prachem zapadlou věrnostní kartičku se stejně nechce nikomu vytahovat z peněženky. Na druhou stranu, jde to dělat i mnohem efektivněji. Jedním z osvědčených způsobů je využívání věrnostních systémů současně s možností objednat si jídlo online.

Věčný problém se sbíráním kontaktů

„Věrnostní kartičku máte? Vystavíme ji?“ To jsou otázky, které zažila (nejen v gastro oblasti) pravděpodobně většina z vás. Pokud je ve hře nějaká aktuální sleva za registraci, může vám to přijít vhod i tímto způsobem. Ale když se nad tím hlouběji zamyslíme, není to úplně nejpřirozenější cesta, jak ze zákazníků dostat tak důležité údaje. Obzvlášť v případě, kdy náhodou spěchají a nemají čas na vaše vyptávání se při placení. Zní to sice tvrdě, ale je tomu tak.

I proto mnozí gastro podnikatelé označují sbírání kontaktů za účelem poskytování různých věrnostních systémů a realizace marketingových aktivit nebo analýz za problémové. Tento věčný problém vám ale pomůže vyřešit objednávání donášky online.

Online objednávání donášky jako přirozená cesta ke kontaktům

Na první poslech to může znít skutečně zvláštně. Co má společného online objednávání jídla se sbíráním kontaktů a s věrnostními systémy? Divili byste se – opravdu hodně. Dovolte nám, abychom vám to vysvětlili na jednoduchém příkladu:

Představte si situaci online objednávání jídla z pohledu vašeho zákazníka. Co všechno musí váš zákazník udělat pro to, abyste mu doručili jeho objednávku? Kromě toho, že si musí vybrat z vaší nabídky, se při dokončování objednávky nepohne bez vyplnění kontaktních údajů, jako jsou jméno a příjmení, e-mailová adresa, telefonní číslo a adresa doručení. Tedy bez těch informací, které potřebujete „dostat“ z vašich zákazníků kvůli nastavování různých věrnostních systémů a realizaci marketingových aktivit či analýz. Jedná se o informace, jejichž vyžadování většinu zákazníků doslova otravuje. Myslíte si však, že bude pro vašeho zákazníka, kterému se v daném momentě sbíhají sliny na objednávanou pochoutku, nějaký problém vyplnit výše zmiňované údaje? Vůbec ne. Udělá to přirozeně – a ještě k tomu ochotně a s nadšením, že mu to zajistí pohodlnou donášku jídla až ke dveřím.



Řešení dvou nejproblematičtějších úseků spuštění věrnostního systému

V takovém případě, jaký jsme popisovali v předchozích řádcích, tedy díky online objednávání, se úspěšně vyřeší dva nejproblematičtější úseky spuštění jakéhokoliv věrnostního systému:

  1. Přirozeně a nenásilnou formou sesbíráte všechny potřebné kontaktní údaje. Zákazník totiž kromě svého jména ochotně poskytne také svůj e-mail, aby obdržel potvrzení objednávky a mohl sledovat její stav. Stejně ochotně poskytne i své telefonní číslo, aby ho kurýr mohl kontaktovat, a také adresu, která může mít pro vaše statistické účely cenný význam.
  2. Eliminujete „lenost“ zákazníků identifikovat se prostřednictvím věrnostní kartičky. Abyste totiž mohli plnohodnotně využívat všechny shromážděné údaje spojené s věrnostními systémy, potřebujete od vašich stálých (věrnostních) zákazníků i pravidelnou identifikaci při dalších a dalších nákupech. V opačném případě, když se při nákupu neidentifikují svou „věrnostní kartičkou“, resp. účtem, totiž nezískáte žádné relevantní informace potřebné pro vyhodnocování statistik (například i k nastavování dalších marketingových akcí). Pokud se však zákazník rozhodne pro opakované online objednání jídla ze stejného zařízení a prohlížeče, jeho dříve vyplněné údaje se nahrají automaticky. Nebudete tak muset nutit zákazníka, aby se znovu identifikoval. Přirozeně si bude objednávat ze svého účtu (zákaznického profilu) a tím ochotně a bez jakéhokoliv nátlaku využívat své věrnostní benefity („kartičku“), které se mu zobrazují v účtu.

Díky implementaci vhodně zvoleného softwaru, který zajistí bezstarostný chod online objednávání, se tak nemusíte zabývat tím, jak si vytvořit databázi kontaktů a jak spustit věrnostní systém.

Zdroj: iKelp

Tandem, z kterého vytěžíte hodně

Ne každý provoz nabízí svým zákazníkům rozvoz jídel. Samozřejmostí nemusí být ani objednávání jídla online, které je v mnoha restauracích stále provozováno méně efektivním a časově omezujícím telefonickým vyřizováním objednávek. Pokud ovšem plánujete nasadit věrnostní systém, přičemž již máte zaběhnutý rozvoz jídel, byl by hřích nespustit současně s ním i online objednávání donášky jídla. A totéž platí i v opačném případě: pokud již používáte online objednávání rozvozu jídel, bylo by podobně na škodu nevyužít databázi kontaktů a nenasadit i věrnostní systém. Z takového tandemu totiž dokážete vytěžit opravdu hodně.

GoPay VISA, MasterCard