Rozhovor s Markem Ryšánkem: Systémově a procesně musí být všechno sladěné

Zajímavé restaurační koncepty dnes vznikají všude ve světě. A výjimkou není ani Česko nebo Slovensko. Jako příklad si můžeme uvést rodinnou pizzerii Fragolino Ristorante, která hrdě sídlí na okraji Bratislavy. Charakterizuje ji láska a vášeň k italské domácí kuchyni a dobrému vínu – z čehož koneckonců vyplývá i její samotný název. Její hlavní specialitou je samozřejmě tenoučká pizza. Neotřesitelné místo v nabídce ale mají i domácí těstoviny nebo chuťovky z grilu.

Více jsme si o této sympatické restauraci popovídali přímo s jejím majitelem Markem Ryšánkem.

Marek Ryšánek z Fragolino Ristorante

Pane Ryšánku, pokud máme správné informace, Fragolino Ristorante se stará o své zákazníky již od roku 2014. V gastru jste si tedy pravděpodobně už něco zažil. Jak byste popsal především vaše začátky?

Na začátku jsme fungovali čistě jako donášková služba. Měli jsme jeden jediný produkt – pizzu – jedno staré auto a provozovnu o rozloze 50 metrů čtverečních. V té době bylo v našem okolí 7 provozoven nabízejících pizzu. Byla to tedy pořádná výzva.

Na trhu jsme, jak jste zmínili, od roku 2014. Po několika úspěšných letech poctivé dřiny a úsilí jsme se propracovali do kamenné provozovny, kde zvládáme usadit 100 lidí. Přitom koordinujeme flotilu 5 rozvozových aut, která rozvážejí produkty italské kuchyně Fragolino Ristorante. Po letech sbírání zkušeností jsme v roce 2017 spustili samostatnou divizi Fragolino Catering, v jejímž rámci dokážeme našim zákazníkům poskytnout kvalitní komplexní služby od jednoduchého rozvozu jídla až po propracovaný event do 250 lidí. Jsme tým mladých kreativních lidí, které to baví.


Zdroj: fragolinoristorante.sk

Dá se tedy říct, že rozvoz a donáška jídla je dnes jednou z vašich nejsilnějších stránek? Jak to všechno procesně zastřešujete?

Lze to tak říct, ale už to není jen o rozvozu. I když si dovolím tvrdit, že ho máme v našem regionu (Bratislava IV) nejsilnější. Využíváme primárně 5 našich rozvozových vozidel. Procesně to už není tak jednoduché jako na začátku, kdy jsme využívali papír a pero. Systémově a procesně musí být všechno sladěné, abychom dokázali spolehlivě fungovat. Telefonní objednávky, naše online objednávky i objednávky z Bistro.sk – vše v jednom systému.

V čem vidíte benefity napojení na zmiňovaný portál Bistro.sk?

Právě v tom, že nám objednávky chodí přímo do našeho systému, což usnadňuje celý průběh života objednávky – od přijetí přes výrobu až po samotné doručení. Personál nemusí nic ručně přepisovat do pokladny, čímž se nejen šetří čas, ale ještě k tomu eliminuje riziko vzniku možných chyb. Nemluvě o tom, že díky našemu systému máme dokonalý přehled o všech našich objednávkách – nejen těch z Bistro.sk.

Zastavme se trochu i u vaší nabídky. Samozřejmě nesmí chybět pizza. Tou se však v současnosti snaží chlubit mnoho restaurací. Popravdě, ne vždy jde o zcela povedené počiny. V čem je ta vaše jiná, jedinečná?

Především v osobitém a odpovědném přístupu k výrobě. Všechno je v lidech a v celkové týmové práci. Samozřejmě to začíná už od hlavy, resp. od toho, jaký mám přístup k práci já. A tak vedu i svůj tým – to je asi to nejdůležitější.


Marek Ryšánek a restaurace Fragolino Ristorante. Zdroj: fragolinoristorante.sk

No a nemůžeme vynechat ani otázku o vašich domácích těstovinách. Dokáže je připravit každý, nebo k tomu máte speciálně zaškolený personál?

Celý pracovní tým, tedy včetně výběru nových lidí, jde i přes mé ruce. Je to zdlouhavý proces, který se nám ale vrací v podobě dobrého člověka a kuchaře/pizzaře. A právě pečlivě vybraní lidé zvládnou po interním zaškolení připravovat všechny naše produkty – včetně zmíněných domácích těstovin.

Než přejdeme k otázkám z jiného soudku, zůstaňme ještě chvilku u vašich dobrot. Na jaké další položky z vaší nabídky, kromě pizzy a domácích těstovin, byste přednostně upozornil zvídavé zákazníky?

Jednoznačně na naše polední menu. Zakládáme si na poctivé domácí kuchyni připravované tradičními recepturami. Vše si připravujeme a vyrábíme sami – například buchty, knedlíky i lokše. V rámci přípravy našeho poledního menu nepoužíváme ani žádné polotovary. Vnímáme to jako přidanou hodnotu pro všechny naše zákazníky.


Zdroj: fragolinoristorante.sk

Jelikož působíte v hlavním městě Slovenska, konkurence asi nebude úplně malá. Čím se snažíte odlišit od konkurence a udržet si stálé zákazníky, případně přilákat nové?

V první řadě se zákazníkovi snažíme nabídnout službu, kterou mu konkurence nedokáže, případně nechce poskytnout. A přitom pro nás zákazník není jen číslo. Snažíme se vytvářet jedinečnou atmosféru, aby se u nás i na našich akcích zákazníci cítili dobře – trochu jako doma. K tomu, abychom dokázali takovou atmosféru přenést až domů k lidem, využíváme samozřejmě sociálních sítí, jako například Facebook a Instagram. Zároveň pořádáme veřejné akce, společenské akce, například Kateřinskou zábavu a Fragolino ples, a také akce pro děti – každý rok pořádáme den dětí s bohatým programem. No a před Vánocemi pro naše zákazníky připravujeme vánoční trh i soutěže v bowlingu a šipkách.

Na základě toho, co říkáte, pravděpodobně dokážete oslovit zákazníky různých věkových kategorií. Přesto se ale zeptáme – máte vyčleněnou určitou cílovou skupinu, nebo se snažíte zaujmout širší okruh lidí?

Jsme provozovna pro všechny – od těch úplně nejmenších, pro které máme nachystaný dětský koutek, přes teenagery a hravé dospěláky, kteří se přijdou zabavit bowlingem, šipkami a stolním fotbalem, až po romantiky a ty, kteří si chtějí jen užít příjemnou atmosféru nebo stylový salonek. U nás si tak přijde na své doslova a do písmene každý.


Zdroj: fragolinoristorante.sk

Panu Ryšánkovi děkujeme za rozhovor a jemu i celé jeho provozovně přejeme spoustu úspěchů.

Write by Author / Vytvorené by
Besteron VISA, MasterCard