Virtuální peněženka (Kreditní účet) - čerpání kreditu

V tomto návodu vám představíme, jakým způsobem lze kredit čerpat v aplikaci iKelp POS Mobile.

  • Při prodeji, platidlo kredit - podmínkou pro ukončení dokladu kreditem je, že obsluha musí vybrat zákazníka v objednávce. Následně při ukončení objednávky se vybere možnost ukončení způsobem platba kreditem. Na tiskárně se vytiskne potvrzení o čerpání. Zákazník má doklad a zboží se odepíše ze skladu. V evidenci kreditu na kontaktu se tato částka automaticky odečte.

  • Ruční úpravou - na daném kontaktu lze kredit upravovat i ručně, musí však mít na to uživatel právo. Kliknutím na tlačítka Přidat nebo Odebrat, je možné provádět ruční úpravy kreditu. 

  • Platbou přímo ze stolu - pokud je zákazník přihlášen v aplikaci, může vytvořit objednávku a může si zkontrolovat i výši aktuálního kreditu. Pokud je výše kreditu dostatečná, může doklad rovnou ukončit přes platbu kreditem.

Při prodeji, platidlo kredit

V případě, že zákazník má dobitý kredit, a chce jím platit, mohou v praxi nastat tyto situace:

  • Výše kreditu zákazníka je dostatečná k úhradě dokladu a doklad je celý uhrazen kreditem.
    • Vytiskne se potvrzení o čerpání kreditu v závislosti na nastavení na fiskální nebo bonovací tiskárně.
  • Zákazník nemá dostatečnou výši kreditu v kreditním účtu, ale chce jím platit. Zbytek doplatí jiným typem platidla.
    • Vytiskne se potvrzení o čerpání kreditu na fiskální tiskárně a kredit je odečten ve formě slevy z dokladu.

Ruční úpravou

Kredit je možné zákazníkovi upravit ručně. Více o této možnosti se dočtete v návodu Virtuální peněženka (Kreditní účet) - ruční úprava kreditu zákazníka.

Platbou přímo ze stolu

Pokud je zákazník registrován v aplikaci iKelp POS Mobile ve vaší restauraci nebo kavárně, zobrazí se mu po přihlášení výše jeho kreditu. (Zaregistrovat se zákazník může, pokud využíváte Inteligentní stoly. Po osnímání např. QR - kódu na stole se může zaregistrovat přímo ve vaší databázi iKelp POS Mobile a využívat tak výhod systému přímo ve vaší restauraci nebo kavárně.) Pro využití platby ze stolu je třeba dodržet následující postup.

  1. Zákazník se přihlásí do systému po oskenování QR kódu, nebo NFC na stole.
  2. Vytvoří novou objednávku výběrem položek z Jídelního lístku a jednotlivé položky přidá v požadovaném množství do objednávky kliknutím na tlačítko Vložit do košíku.
  3. Kliknutím na tlačítko Zobrazit a potvrdit ukončíte objednávku.
  4. Objednávku je třeba potvrdit kliknutím na tlačítko Potvrdit objednávku.
  5. Následně se číšníkovi odešle notifikace na potvrzení objednávky.
  6. Po potvrzení objednávky číšníkem, je možné přejít k výběru způsobu platby.
  7. Kliknutím na ikonu Zaplatíme kreditem se odešle notifikace číšníkovi o způsobu platby, která potvrdí ukončení dokladu.
Způsob ukončení kreditem lze samozřejmě vybrat i v případě, že objednávku nevytvořil přímo zákazník ale obsluha. Podmínkou je, aby obsluha vybrala na doklad daný kontakt. Po přihlášení zákazník umí danou objednávku sledovat, jakož i vybrat způsob ukončení dokladu.
Další informace o inteligentních stolech se dozvíte Inteligentní stůl pro restaurace.

Potvrzení o čerpaní kreditu

Potvrzení o čerpaní kreditu je možné vytisknout dvěma způsoby.

  1. Na fiskální tiskárně jako doklad, na který je aplikována sleva ve formě kreditu.
  2. Na bonovací tiskárně jako potvrzení pro zákazníka o čerpání kreditu.

Jakým způsobem se má tisknout potvrzení o čerpaní kreditu je možné nastavit v Menu aplikace, v části Zařízení a kliknutím na ikonu Více pro Čerpání kreditu. Aplikováním nastavení Tisknout jako nefiskální doklad můžete nastavit tisk na bonovací tiskárně. V tomto nastavení je možné definovat, jak se bude doklad tisknout, případně které údaje se na dokladu mají tisknout. V tomto nastavení můžete definovat Název výstupu. Vyplněním Kódu zařízení, je možné definovat, na které tiskárně se bude daný výstup tisknou.

Popis jednotlivých záložek formuláře aplikace

Základní

    • Tisknout jako nefiskální doklad - nastavení definuje, v jakém tvaru se bude doklad, potvrzení o čerpaní kreditu tisknout.
    • Název výstupu - název, který se bude zobrazovat na výstupu při tisku potvrzení čerpání kreditu.
    • Kód zařízení - kód zařízení, na kterém se má výstup tisknout. Jedná se o kód, pod kterým je dané zařízení definované v aplikaci iKelp POS Manažér server.
    • Odběratel - vytisknout informace o odběratelovi na dokladu.
    • Odběratel kontakt - kontaktní informace o odběratelovi. Na příslušném výstupu pro tisk potvrzení čerpáni kreditu není možné toto nastavení aplikovat.
    • Dodavatel - vytiskne informace o dodavatelovi.
    • Zůstatek kreditu - vytiskne na dokladu informaci o aktuálním zůstatku zákazníka.
    • Místo pro podpis - vytisknout na dokladu místo pro podpis.
    • Uživatel - vytiskne na dokladu uživatele, který daný doklad vytvořil.

Vykonané změny je potřebné potvrdit kliknutím na tlačítko Uložit na navigačním panelu aplikace.

Související návody
Write by Author / Vytvorené by
Besteron VISA, MasterCard